Τι είναι το Last Mile;
Tο αποκαλούμενο και ως last mile είναι από τα πιο παρεξηγημένα μέρη των δικτύων μεταφοράς. Στην επιφάνεια, το τελευταίο μίλι μπορεί να μην φαίνεται πολύ σημαντικό, αλλά μπορεί να αποτελεί το 28% του συνολικού κόστους των αποστολών. Επιπλέον, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ριζοσπαστική όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι φορτωτές βλέπουν την εφοδιαστική του τελευταίου μιλίου. Για να κατανοήσετε τα ευρύτατα οφέλη και τις βασικές ανησυχίες που συνδέονται με την εφοδιαστική του last mile, πρέπει πρώτα από όλα να έχετε καταλάβει τι αποτελεί την εφοδιαστική του τελευταίου μιλίου, τις προκλήσεις, τον αντίκτυπό του στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις omnichannel αλυσίδες εφοδιασμού, πως εξελίσσεται και πώς η νέα τεχνολογία το βελτιώνει.
Τι είναι το Last Mile Logistics?
Η εφοδιαστική που αφορά το τελευταίο μίλι αναφέρεται στο τελικό βήμα της διαδικασίας παράδοσης από ένα κέντρο ή μια εγκατάσταση διανομής στον τελικό χρήστη. Αν και το όνομα υπονοεί ότι είναι η τελευταία παράδοση μιλίων, η πραγματική παράδοση τελευταίου μιλίου μπορεί να κυμαίνεται από μερικά τετράγωνα έως 50 ή 100 μίλια. Τις περισσότερες φορές, η εφοδιαστική του τελευταίου μήκους συνεπάγεται τη χρήση πακέτων ή μικρών μεταφορικών μέσων για την παράδοση των προϊόντων στους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey and Company, η αποστολή δεμάτων εκτιμάται σε περισσότερα από 83 δισεκατομμύρια δολάρια και η αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου θα διπλασιαστεί σε αξία σε περίπου 10 χρόνια στις ώριμες αγορές. Επιπλέον, οι φορτωτές όλων των μεγεθών έχουν εντοπίσει την εφοδιαστική του τελευταίου μήκους ως τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης και της κερδοφορίας.
Το Last Mile Logistics θεωρείται ζωτικής σημασίας για το σύγχρονο E-Commerce και τις Omnichannel Αλυσίδες Εφοδιασμού
To γεγονός ότι το last mile επιτρέπει στους φορτωτές να παραδίδουν περισσότερα προϊόντα στους καταναλωτές ταχύτερα καθώς και πιο οικονομικά και αποδοτικά, οδηγεί σε κρίσιμες ανησυχίες σε ότι έχει σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την αλυσίδα εφοδιασμού παντός τύπου καναλιού διανομής. Στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ασφάλιστρα για καλύτερες υπηρεσίες παράδοσης last mile, όπως ημερήσια ή άμεση παράδοση. Όπως εξηγείται από τον John D. Schultz, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φθάσουν τα 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2018 και η ζήτηση για logistics last mile θα αυξηθεί. Ενώ οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Amazon, έχουν τελειοποιήσει την εφοδιαστική του last mile, οι μικρές και μεσαίου μεγέθους εταιρείες logistics μπορούν ακόμα να επωφεληθούν από αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά, υπό την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στην παράδοση του τελευταίου μιλίου.